سوني با کاست‌هاي ۱۸۵ ترابايتي خود، رکورد فضاي ذخيره سازي را شکست

 

مدت‌ها است که از کاست‌ها قديمي براي ذخيره سازي اطلاعات استفاده نمي‌شود، تا چند سال پيش بهترين راه براي ذخيره حجم انبوهي از اطلاعات همين کاست‌ها بودند. اما کاست‌‌هاي مغناطيسي هنوز هم پر استفاده هستند. اين نوع از حافظه‌ها براي ذخيره حجم بسيار بالاي اطلاعات بکار گرفته مي‌شوند. در همين راستا سوني يک کاست ۱۸۵ ترابايتي معرفي کرده که در حوزه خود بي‌رقيب است.
سازمان‌ها و مراکزي که با اطلاعات سر و کار دارند براي تهيه نسخه پشتيبان از حجم بالاي اطلاعات به استفاده از کاست‌ها روي مي‌آورند. سرعت بازيابي اطلاعات در اين کاست‌هاي مغناطيسي پايين است و دسترسي تصادفي به اطلاعات در آن‌ها ميسر نيست. اين بدين معنا است که مثلا اگر بخواهيم به بخشي از اطلاعات که در نيمه کاست ضبط شده دسترسي داشته باشيد، بايد کل اطلاعات از ابتداي کاست تا آن بخش را بخوانيم تا به ديتاي مورد نظر خود برسيم. از اين رو اين نوع از حافظه‌ها معمولا تنها براي تهيه بک‌آپ از حجم بالاي اطلاعات مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

سوني اخيرا توانسته ظرفيت کاست‌ها را به ۱۸.۵ گيگابايت در هر اينچ مربع برساند که نزديک به ۵ برابر بيشتر از حافظه‌هاي کاست ساخت IBM در سال ۲۰۱۰ و ۷۴ برابر بيشتر از کاست‌هاي معمولي قبلي است.

به اين ترتيب در يک کاست به ابعاد کوچک قادر به ذخيره سازي ۱۸۵ ترابايت اطلاعات خواهيم بود. سوني هنوز اين فناوري را تجاري نکرده و آن را وارد بازار ننموده است، اما انتظار مي‌رود اين محصول در آينده نزديک توليد گردد و در ديتاسنترها مورد استفاده قرار گيرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فناوری ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, | 10:39 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.